Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Yoga oefeningen

Yoga aflevering 5

23 aug 2012 15:58

• NCRV •

Met de Verlengde Zijdehoekshouding, de Boomhouding, de Stoelhouding met Torsie, de Zittende Tang, de Halve Duif, de Cobra en de Liggende Vlinder met Bolster.

In deze aflevering achtereenvolgens de warming up (zittend), Parsvakonasana (Verlengde Zijdehoekshouding), Vrksasana (Boomhouding), Parivritta Utkatasana (Stoelhouding met Torsie), Paschimottasana (Zittende Tang), Mukha eda pada rajakaoptasana (Halve Duif), Bhujangasana (Cobra) en Viparita karini (Liggende Vlinder met Bolster). Myrna’s tips gaan over lichte maaltijden & het OHM teken. Yogadocente Myrna van Kemenade leidt een aangename yogasessie om het lichaam en de geest in een goede balans te brengen. Naast fysieke oefeningen en meditatiemomenten krijgt de kijker uitgebreide informatie over de herkomst en heilzaamheid van de oefeningen. De les bestaat uit asana's en ademhalingsoefeningen uit de hatha en ashtanga Yoga. Dit zijn fysieke vormen van yoga afkomstig uit India. Het programma is gericht op beginners én gevorderden, zodat iedereen mee kan doen. Forceer uw lichaam niet. Let er op dat u geen pijn voelt tijdens de oefeningen. Raadpleeg bij klachten uw huisarts.

Yoga oefeningen >