Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Yoga oefeningen

Yoga aflevering 22

27 aug 2012 16:22

• NCRV •

Met de Balanshouding, Voorwaartse buiging, De Kameel, Strikhouding, Gedraaide buikhouding en de Eindontspanning.

Na een liggende opwarming volgen de Utthita Hasta Padanghusthasana (Balanshouding), Parsvottanasana (Voorwaartse buiging), Ustrasana (De Kameel), Marichyasana (Strikhouding), Jathara Parivartanasana (Gedraaide buikhouding) en afsluitende Savasana (Eindontspanning). Tussenstukken: Uitleg Bhakti yoga & Over kennis uit boeken en kennis door ervaring volgens de filosofie van de Yoga Vedante. Tip van Myrna: Glimlach eens naar een vreemde. Yogadocente Myrna van Kemenade leidt een aangename yogasessie om het lichaam en de geest in een goede balans te brengen. Naast fysieke oefeningen en meditatiemomenten krijgt de kijker uitgebreide informatie over de herkomst en heilzaamheid van de oefeningen. De les bestaat uit asana's en ademhalingsoefeningen uit de hatha en ashtanga Yoga. Dit zijn fysieke vormen van yoga afkomstig uit India. Het programma is gericht op beginners én gevorderden, zodat iedereen mee kan doen. Forceer uw lichaam niet. Let er op dat u geen pijn voelt tijdens de oefeningen. Raadpleeg bij klachten uw huisarts.

Yoga oefeningen >