Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Pauw

Edwin van der Sar en Jip Maathuis over ‘Brandsfit’

11 mrt 2016 22:38

• VARA • 13 min

In 2009 kreeg Annemarie, de vrouw van Edwin van der Sar, een hersenbloeding. Na een zware revalidatie wist zij daarvan te herstellen. Daarop besloten ze vervolgens de Edwin van der Sar Foundation op te richten om mensen die in hetzelfde schuitje zitten te helpen met hun revalidatie. Jip Maathuis is een jonge ondernemer die als negenjarig ventje begon met de website jipsgoededoelen.nlwaarmee hij rond Sinterklaastijd geld ophaalt door chocoladeletters te verkopen. Daardoor heeft hij al 20.000 oorlogskinderen kunnen helpen. Nu heeft hij een nieuw initiatief: Brandsfit, waarmee hij kinderen uit achtergestelde gezinnen aan tenues helpt, zodat ze aan teamsport kunnen doen. Elke 2,50 euro die daarmee wordt verdiend, gaat naar de Edwin van der Sar Foundation. Edwin en Jip zijn vanavond bij ons te gast om hierover te praten.

Pauw >