Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Meldpunt!

MAX Ombudsman aan de slag

28 mrt 2013 19:25

MAX • 30 min

Naast het actuele consumentennieuws staat elke aflevering één thema centraal. De onderwerpen zijn breed en variëren van slecht financieel advies, tot oplichting bij (internet)aankopen.

Een mevrouw die slecht ter been is, heeft daarom een gehandicaptenparkeerkaart. Toen ze na een bezoek aan het ziekenhuis bij haar auto kwam zat een bekeuring van maar liefst 340 euro achter de ruitenwissers. Is deze bekeuring terecht? Een paar weken geleden ging Meldpunt! over mensen met hoge energierekeningen. Als de rekening niet klopt moet u dat zelf bewijzen, maar hoe? De redactie kreeg daar veel vragen over en onderzoekt daarom zelf het stroomverbruik. Mag een uitvaartverzekeraar besluiten niets uit te keren als een verzekerde binnen één jaar na het afsluiten van de polis overlijdt? En is een verzekeringsadviseur dan verantwoordelijk? Aan tafel zitten de twee gezichten van MAX Ombudsman. Jeanine Janssen en Rogier de Haan laten hun licht schijnen over de onderwerpen en gaan vanaf 2 april voor MAX-leden consumentenproblemen oplossen. Presentatie: Elles de Bruin

Meldpunt! >