Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Kassa

Kassa

20 okt 2012 19:05

VARA • 50 min

Consumentenmagazine met actuele reportages, tests en individuele problemen. -Telefoonprovider Simpel, nog steeds veel ontevreden klanten. -Spoedeisende hulp zelf betalen? -Test: alle smart-tv's op een rijtje.

-Nog geen jaar geleden pakte we groot uit over telefoonprovider Simpel. Het bedrijf beloofde beterschap, maar dat blijkt toch wat minder simpel dan gedacht. Nog steeds veel ontevreden klanten. -Op de formatietafel ligt een uitgelekt voorstel hoe de zorgkosten te laten dalen. Een van de plannen is dat iedereen moet betalen voor spoedeisende hulp. 75% van de mensen die op eigen houtje naar de eerste hulp gaan, hebben geen spoedeisende klacht. Dat kost gemiddeld 250 euro per patiënt, en die hoeven ze nu niet zelf te betalen. Heleen Dupuis (VVD 1e kamer en medisch ethicus) pleit voor invoering van een fikse eigen bijdrage. Paul Giesen (huisarts en onderzoeker Radboud Ziekenhuis Nijmegen) is daar tegen: dat werkt niet, zegt hij. -Plasma, LCD, led, 3D en HD-ready, je ziet door de bomen het bos niet meer. Wat is het best voor je ogen, voor je portemonnee en voor het milieu? En we hebben het over de tv van morgen: alle smart-tv's op een rijtje.

Kassa >