Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Hoe?Zo! Radio

Hersenen, gedrag en educatie

15 mei 2013 18:08

NTR

Jongeren nemen makkelijk risico's, zijn slechte planners en hebben moeite met het maken van belangrijke keuzes. Maar hoe komt dat eigenlijk? En waarom doorloopt de ene tiener fluitend zijn middelbare schoolperiode, terwijl de ander jaren moet zwoegen? Het antwoord ligt onder andere verscholen in het puberbrein. Jelle Jolles, hoogleraar Hersenen, Gedrag en Educatie aan de VU, geeft zijn visie op onderwijs en opvoeding vanuit de invalshoek van het brein en blaast zo het nature-nurture-debat nieuw leven in. In het forum: Martijn van Calmthout, Chef Wetenschap Volkskrant, Bennie Mols, freelance wetenschapsjournalist, en Maarten Keulemans, hoofdredacteur bij Natuurwetenschap en Techniek. In de kettingvraag: hoe ontstaat het Noorderlicht?

Jongeren nemen makkelijk risico's, zijn slechte planners en hebben moeite met het maken van belangrijke keuzes. Maar hoe komt dat eigenlijk? En waarom doorloopt de ene tiener fluitend zijn middelbare schoolperiode, terwijl de ander jaren moet zwoegen? Het antwoord ligt onder andere verscholen in het puberbrein. Jelle Jolles, hoogleraar Hersenen, Gedrag en Educatie aan de VU, geeft zijn visie op onderwijs en opvoeding vanuit de invalshoek van het brein en blaast zo het nature-nurture-debat nieuw leven in. In het forum: Martijn van Calmthout, Chef Wetenschap Volkskrant, Bennie Mols, freelance wetenschapsjournalist, en Maarten Keulemans, hoofdredacteur bij Natuurwetenschap en Techniek. In de kettingvraag: hoe ontstaat het Noorderlicht?

Hoe?Zo! Radio >