Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

De NPO app

Download

Groeten van MAX

Fletcher Hotels en de NS

4 jun 2012 20:30

MAX • 50 min

Sybrand Niessen ontvangt gedupeerde vakantiegangers in de studio. Door een team van deskundigen worden de zaken tot de bodem uitgezocht en nalatige reisorganisaties ter verantwoording geroepen.

Frans en Anny Vermeulen hebben een reis geboekt naar Malta. Om hoge parkeerkosten te voorkomen, reizen ze per trein naar Schiphol. Door zware winterse weersomstandigheden, strandt hun trein en missen Frans en Anny hun vlucht. Groeten van MAX zoekt uit waar de verantwoordelijkheid van NS ligt. Fletcher Hotels is één van de grootste aanbieders van hotel(korting)vouchers. De bonnen zijn onder andere te koop bij Vakantieveilingen en Kruidvat. Het verzilveren van zo’n voucher blijkt in de praktijk een stuk ingewikkelder. Groeten van MAX koopt ook een voucher en ondervindt aan den lijve dat het verzilveren alles behalve makkelijk gaat. Een groep vrienden viert vakantie op het Spaanse eiland Mallorca. Wanneer zij ’s avonds terugkomen bij het hotel, wordt het ontruimd door de politie. Er is een koolmonoxidelek en een gast is onwel geworden. Korte tijd voor dit incident is het hotel al gesloten geweest door een koolmonoxidelek. Toen zijn meerdere mensen onwel geworden en is er zelfs een dode gevallen. De vakantie krijgt hierdoor en door het andere hotel waarin zij worden ondergebracht door de reisorganisatie, een totaal andere wending. Groeten van MAX onderzoekt de zaak. Verder aandacht voor gedupeerde consumenten, opmerkelijke reacties en oplossingen van bedrijven. Aan tafel deskundige Jeanine Janssen van Stichting de Ombudsman. Presentatie: Sybrand Niessen

Groeten van MAX >