Alles
Een kamer in het verleden. In het najaar van 2010 verbleven vijftien proefpersonen, die allen het woord als voertuig van hun gedachten en gevoelens hanteren, een week lang in een drijvende bungalow, aangemeerd aan een onbewoond eiland in het Lauwersmeer. Vijftien schrijvers, cabaretiers, denkers en dichters werden er eenzaam opgesloten, zonder enige vorm van elektronische communicatie met de buitenwereld. Alleen De Avondenrecorder stond hen ter beschikking, waarop zij hun belevenissen en bespiegelingen inspraken.nl
De gasten worden niet verplicht om 24 uur per dag aan hun radioverslag te werken. Er is natuurlijk ook tijd nodig voor ontspanning. En belangrijker, ter inspiratie. Wat nemen de gasten mee naar het Lauwersmeer? Wat lezen zij? En welke muziek mag op de boot absoluut niet ontbreken? Jeroen van Kan sprak Paulien Cornelisse over haar literaire en muzikale bagage, letterlijk gezien, vlak voordat zij naar het Lauwersmeer vertrok. Met op het lijstje: Cd’s San Patricio van The Chieftains, verschillende Mexicaanse muzikanten, La Bella Noeva van Marco Beasley, Accordone Viva La Tristesa, Pergolesi’s Stabat Mater, Grande Exitos van Juan Luis Guerra, Violent Viola van Esther Apituley, Simeon ten Holts Canto Ostinato, Die Schöne Müllerin van Schubert, De vier jaargetijden van Vivaldi, Trad van Hubert von Goisern en Paul Simons Graceland. Boeken At Home van Bill Bryson, The Understudy van David Nicholls, The Tale of Genji van Murasaki Shikibu, What we talk about when we talk about love van Raymond Carver en jawel, De Bijbel.nl