Met stroopwafels de wereld veroveren. In de Teledoc Het geheim van de HEMA de de stap van Nederlands warenhuis naar wereldmerk gevolgd.

De HEMA staat bij de meeste Nederlanders op nummer een als het meest onmisbare merk. Maar het bedrijf wil meer. Het warenhuis, opgericht in 1926, is bezig met de grote sprong voorwaarts. Het heeft inmiddels winkels in België en Duitsland en sinds kort ook in Frankrijk. De rest van de wereld moet volgen.

Get Microsoft Silverlight

De film biedt een unieke, open, humoristische en persoonlijke inkijk in het warenhuis waar elke Nederlander mee opgroeit en binnenkort misschien ook de rest van de wereld. Een verhaal over vallen en opstaan en die typische Nederlandse boerenslimheid.

Een jaar lang HEMA
Regisseur Yan Ting Yuen is geboren in Hong Kong en woont al dertig jaar in Nederland. Een jaar lang volgde ze HEMA-CEO Ronald van Zetten en zijn team op weg naar de top van de mondiale retail-wereld. Hoe maken ze van een Nederlands merk de stap naar een wereldmerk?

Teledoc: Het geheim van de HEMA, maandag 7 januari, 20.25 uur, Nederland 2